rakan-rakan sampul gula-gula

Thursday, February 11, 2010

1957: Hati Malaya DVDRip (2009) Malaysia rmvb Mediafire Links


Synopsis:
Hali, Salmi, Rafik, Ani dan Ang Lee, mewakili generasi muda Malaysia yang datang dari latar belakang dan pemikiran berbeza, berusaha untuk menerbitkan sebuah buku bergambar '1957 -Hati Malaya'. Dalam pencarian itu, mereka menemui percintaan, persahabatan, kesetiaan dan memahami perjuangan 1957. Mereka betul-betul mendalami dan menjiwai karektor dan peristiwa yang begitu emosi dan membawa mereka kepada era semangat rakyat tanah Melayu bangkit menuntut kemerdekaan - Rakyat biasa miskin dan mundur di era penjajahan British yang mahu menjadi bangsa kelas pertama di bumi mereka sendiri. Mereka jatuh cinta dan bertemu cinta terhadap negara melangkaui perasaan emosi peribadi mereka. Watak ini menemui pengertian sebenar 'pengorbanan' dan 'Merdeka'.
Filem ini memfokus kepada Tunku Abdul rahman, pengasas kepada kejayaan Parti Perikatan, yang menjadi Perdana Menteri pertama Malaya pada tahun 1957, walaupun mendapat tentangan secara halus dari British yang mahu melambatkan kemerdekaan. Dan Dato' Onn Ja'afar, pengasas Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) yang berjaya membangkitkan semangat nasionalisme orang Melayu menentang penubuhan Malayan Union yang dicadangkan oleh British pada tahun 1946

Genre:Sejarah Drama

Download Link:
RMVB

MKV
Note:
Sebenarnya sejarah yang kita semua dok belajar kat Sekolah untuk PMR dan SPM tu adalah sejarah palsu. Patutla ramai yang tak minat sejarah ni kan. wakaka.
Aku ada baca satu kisah kat Mastika bulan berapa ntah dan juga satu artikel kat Harakahdaily. Memula memang ingat bermotifkan politik. Tapi bila dah ada bukti yang meyakinkan, terus aku percaya yang aku kena tipu selama 5 tahun belajar subjek SEJARAH. Cek sini http://sejarahnagarakedah.blogspot.com/ dan sini http://10tahun.blogspot.com/. Sejarah yang diceritakan dalam blog tu memang tak ada dalam silibus Sejarah PMR dan SPM.
Persoalannya di sini, Kenapa nak sembunyikan FAKTA? walhal AUTA dibiarkan bebas melayang masuk meracuni minda kami.

part 1 - http://www.mediafire.com/?mkrjzmwcmdj

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails